SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI S.K ARU BARU. BERILMU & BERJAYA..BERDOA, BERTAWAKAL. SALAM 1 MALAYSIA!

Wednesday, April 13, 2016

PERTANDINGAN REKA CIPTA BAHAN TERBUANG

14 APRIL- Hari ini telah berlangsungnya pertandingan reka cipta daripada bahan terbuang yang dianjurkan oleh pasukan unit beruniform Tunas Kadet Remaja Sekolah S.K Aru Baru. Ia adalah salah satu aktiviti yang dijalankan oleh kadet TKRS sebagai salah satu pengisian kokurikulum TKRS. 

Pertandingan disertai oleh kadet-kadet TKRS yang terdiri daripada 4 kumpulan. Setiap kumpulan dianggotai sebanyak 4 atau 5 orang ahli kadet. Antara rekaan yang telah dihasilkan oleh kadet-kadet kreatif ini adalah bot, rumah kucing, kereta kebal dan roket.

Hasil rekaan telah dinilai oleh 4 orang panel hakim yang terdiri daripada En. Abubakar B. Damit (Guru Besar) yang bertindak selaku ketua hakim, En. Zakhiruddin (PK 1), En. Fikrie (PKKO), dan En. Firdaus (GP KK). Ciptaan dinilai berdasaran 5 kriteria utama iaitu DEMONSTRASI - 20%, KUALITI PROJEK - 20%, MODEL/PROTOTAIP - 20%, KREATIVITI - 20% dan KEBERKESANAN - 20%.










Kumpulan manakah yang bakal meraih gelaran juara? Nantikan episod akan datang! Kita akan umumkan pemenang semasa perhimpunan! Semoga dengan adanya aktiviti seperti ini dapat menjana pemikiran kreatif murid-murid SKAB dan berdaya saing.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...